Go to Top

5 przydatnych narzędzi dla administratora sieci

Jeśli jesteś specjalistą IT, który administruje siecią firmową, wiesz doskonale jak często Twoja praca przypomina walkę z wybuchającymi raz po raz, tu i ówdzie pożarami. Telefon ciągle dzwoni, a Ty biegniesz ratować to, co da się jeszcze uratować, bo oczywiście każda sprawa to być albo nie być dla firmy i świata. Tymczasem wiele z tych spraw wymaga od Ciebie zaledwie kilku minut pracy, albo operacji w stylu: wyłącz i włącz komputer. Przedstawiamy więc listę 5 narzędzi, które ułatwią Ci życie, a Twoją pracę nad takimi przypadkami ograniczą do monitora Twojego własnego komputera. I przede wszystkim pozwolą Ci skupić się nad sprawami naprawdę ważnymi.

1.    Systems Lizard Remote Process Explorer

Narzędzie to pozwala na zdalne połączenie z menadżerem zadań wszystkich komputerów, znajdujących się w administrowanej przez Ciebie sieci. Dzięki temu będziesz miał nie tylko wgląd w informacje dostępne w menadżerze zadań problematycznego komputera, ale także uzyskasz możliwość zdalnego zatrzymywania i uruchamiania procesów, a nawet ponownego uruchomienia komputera.

2.    Ontrack EasyRecovery Enterprise

Wprawdzie stosowanie tradycyjnych kopii zapasowych wydaje się być najprostrzym sposobem na ochronę danych, jednak nie zawsze odzyskiwanie ich w ten sposób jest najefektywniejsze. Jeśli musisz odzyskać zaledwie kilka cennych plików, odzyskanie ich z kopii zapasowej może być zbyt czasochłonne. Program EasyRecovery Enterprise pozwala na odzyskiwanie skasowanych plików z komputerów, laptopów i serwerów w kilka sekund. Wszystkie procesy mogą być również wykonywane zdalnie. Program okaże się pomocny także w przypadku, jeśli kopia zapasowa nie zadziała.

3.    PowerShell Scriptomatic

Jest to praktyczny program, który umożliwia stworzenie wspólnego interfejsu ustawień systemu Windows na wszystkich komputerach w administrowanej sieci. Za pomocą intuicyjnej funkcji wskaż-i-kliknij zbudujesz automatyczne skrypty konfiguracji ustawień systemów w całej sieci, nawet jeśli nie dysponujesz specjalistyczną wiedzą na temat WMI. I co najważniejsze – Scriptomatic jest całkowicie darmowym oprogramowaniem.

4.    Belarc Advisor

Idealny program dla administratorów małych sieci firmowych, bez dostępu do scentralizowanej konsoli administratora. Berlac Advisor przeskanuje wszystkie komputery i wygeneruje pełny raport o sprzęcie, a przede wszystkim o jego konfiguracji – w tym pamięci RAM, zainstalowanym oprogramowaniu, a jeśli stosowane jest oprogramowanie OEM, Berlac Advisor może także odzyskać numery seryjne i klucze CD. Raporty generowane są w formacie HTML, co ułatwia ich konfigurację z istniejącymi w firmie bazami informacyjnymi.

5.    Wireshark

Ostatni z prezentowanych programów umożliwia proste zarządzanie siecią Internet w firmie. Wireshark umożliwia kontrolę wszystkich urządzeń połączonych z siecią, a także ilości zasobów przez nie zużywanych. Daje także dostęp do pełnego raportowania ruchu w sieci i diagnozowania problemów. Za pomocą tego narzędzia uzyskasz dostęp do każdej części administrowanej sieci – sieci przewodowej Ethernet, WiFi, a także Bluetooth za pomocą jednego panelu. I to zupełnie za darmo.

Proszę bardzo – zestaw narzędzi, które uczynią Twoje życie łatwiejszym, masz teraz w jednym miejscu. O czymś zapomnieliśmy? Masz jakieś inne propozycje? Czekamy na Twoje rekomendacje.

, , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *